Van huisstijl naar merkbeleving

Je huisstijl is waarschijnlijk “ooit een keer gemaakt”. Je hebt een logo en wat kleuren die je vaak gebruikt, maar toch merk je misschien dat er nog ruimte is voor meer samenhang in je uitingen. Zowel online als offline. Daar valt dus nog winst te behalen. Want een sterke visuele identiteit helpt je professioneel en onderscheidend overkomen. Het laat je merk echt spreken en zorgt zo voor een herkenbare merkbeleving. Intern en extern.

Meer dan logo en kleurenpalet

De visuele identiteit omvat alles wat je bedrijf gebruikt om zichzelf te presenteren. Dat zijn je logo en je kleurenpalet, maar ook lettertypes, grafische patronen, lay-outs en beeldstijl. Samen geven ze vorm aan je merkverhaal. Ze onderscheiden je van de concurrentie en zorgen voor herkenbaarheid. Een sterke visuele identiteit is dus geen luxe, maar een noodzaak. Als je tenminste een blijvende indruk wilt maken bij je doelgroep…

Zo helpen we je

Wij nemen je huisstijl onder de loep. Samen met ons creatieve team kijk je naar kansen om de visuele identiteit sterker te maken. Om je huisstijl beter aan te laten sluiten op de behoefte van klanten. Op basis daarvan ontwerpen we nieuwe, moderne visuals die we vervolgens bundelen in een praktische merkgids waar jij, je collega’s en externe medewerkers altijd op terug kunnen vallen.

Zo leg je een stevig fundament waar je nog jarenlang op voort kan bouwen.

Ook een sterke visuele identiteit nodig?

Neem contact op of check eerst hoe je ervoor staat met onze gratis marketingtest.

Handige tips