Strategie
Strategie
Merkpositionering
Persona
Klantreis
Terug naar menu
Wat is een klantreis en wat kun je ermee in de industrie?
Wat zijn merkwaarden in de industriële sector?
Marketing
Marketing
Marketingplan
Visuele identiteit
Website
Online zichtbaarheid
Social media
E-mailmarketing
Campagnes
Klantonderzoek
Analyse & rapportage
Terug naar menu
Online marketing in de industrie: 5 strategieën
Marketing in de industrie: hoe werkt dat?
Content
Content
Contentstrategie
Contentcreatie
Contentpromotie
Schrijfwijzer
Terug naar menu
B2B contentmarketing: 5 tips voor de industrie
Thought leadership: zo kun je autoriteit uitstralen met content
Hoe we je helpen
Tips & kennis
Test je marketing
Contact
Contact
De marketingtest
Test je marketing!
Ontdek in 10 vragen waar jouw marketing nu staat én hoe je die kan verbeteren.
Start de test
Je hoeft geen gegevens achter te laten
VRAAG
1
VAN
10
Staat marketing op de agenda tijdens overleggen?
Ja, altijd
Ja, soms
Nee, eigenlijk nooit
Is er iemand verantwoordelijk voor marketing en communicatie?
Ja, er is minimaal 1 persoon fulltime bezig met marketing en communicatie
Ja, er is iemand die marketing en communicatie erbij doet
Nee, er is niemand die marketing en communicatie structureel oppakt
Heb je een marketingplan?
Een marketingplan is een document waarin je marketingdoelstellingen zijn vastgelegd en waarin wordt beschreven hoe je die doelen gaat bereiken.
Ja, we maken ieder jaar een nieuw marketingplan
Ja, we werken met een bestaand plan
Nee, we hebben geen marketingplan
Werk je met een merkstrategie?
Een merkstrategie bevat een duidelijke omschrijving van je merkpositionering, merkwaarden en onderscheidend vermogen.
Ja
Nee, maar we werken wel met richtlijnen voor de huisstijl
Nee
Waar communiceer je het meest over naar (potentiële) klanten?
Ons bedrijf, onze producten en onze diensten
Onze kennis en expertise
Wij communiceren weinig naar buiten
Werk je met persona’s en klantreizen?
Persona's zijn realistische voorbeelden van jouw doelgroep. De klantreis beschrijft alle stappen die een (nieuwe) klant zet vanaf het eerste contact tot na de aankoop.
Ja, wij houden persona's en klantreizen continu in het achterhoofd bij marketingwerkzaamheden
Ja, wij hebben ooit persona’s en klantreizen in kaart gebracht
Nee
Werk je met een contentstrategie en contentkalender?
Met een contentstrategie bepaal je vooraf welke content je maakt, voor wie, met welk doel en via welke kanalen je de content verspreidt.
Ja, we hebben een duidelijke contentstrategie en volgen een contentkalender
Nee, wij maken wel content maar zonder echt plan
Wij maken überhaupt geen content
Meet en monitor je je marketinginspanningen?
Ja, we monitoren de resultaten structureel en gebruiken rapportages om te evalueren
Ja, we hebben meetmogelijkheden en checken soms de resultaten
Nee, we meten eigenlijk niets
Doe je klantonderzoek om inzichten van (nieuwe) klanten te verzamelen?
Ja, we verzamelen continu klantinzichten en feedback
Ja, we vragen soms naar een klantervaring
Nee, niet echt
Denk je dat jouw marketing beter kan?
Ja
Misschien, ik twijfel op sommige vlakken
Ik ben tevreden met mijn huidige aanpak
Vorige
Volgende
Verstuur
Mijn Marketingscore
1
De basis
Ad hoc communicatie
2
Ontwikkeling
Zichtbaar zijn
3
Marketing in actie
Marketingplan
4
Strategie
Klantwaarde
5
Innovatie
Integratie en cocreatie