Van logo naar een merkbeleving

Merkpositionering is meer dan je logo. Het bepaalt jouw unieke plek in de markt én in het hoofd van (nieuwe) klanten. Belangrijk, want met een herkenbaar merk weten mensen direct waarvoor ze bij jouw bedrijf moeten zijn en wat ze kunnen verwachten. Daardoor trek je jouw ideale klanten aan en versterk je klantrelaties. Ongeacht of je nu een producent, leverancier of technisch dienstverlener bent.

De basis van je marketing

Met merkpositionering focus je je op wat je écht onderscheidt. Wat jouw bedrijf anders maakt. Of beter. Daarmee overtuig je natuurlijk die nieuwe, potentiële klanten en behoud je bestaande klanten. Maar belangrijker nog: het geeft richting aan wat je doet en communiceert, naar wie en op welke manier. Het helpt je toegevoegde waarde te creëren in gedrag, content en marketingcampagnes. Daarmee bouw je autoriteit op én word je zichtbaar.

Zo helpen we je

Wij helpen je je merk goed te positioneren. In een aantal sessies met één van onze marketingstrategen ontdek je jouw onderscheidend vermogen en ga je vanuit de klant denken en werken. Duidelijk afgebakend en met unieke merkwaarden voor het gewenste imago. Op basis daarvan ontwikkelen we vervolgens een duurzame merkstrategie voor meer merkbekendheid en klantvertrouwen.

Allemaal inclusief concrete ideeën, zodat je er ook echt meteen mee aan de slag kan.

Ook bouwen aan een sterk merk?

Neem contact op of check eerst hoe je ervoor staat met onze gratis marketingtest.

Handige tips