Van kennisdeling naar klantenbinding

De contentstrategie is het fundament van je contentmarketing. Het geeft namelijk niet alleen antwoord op de vraag wat je gaat plaatsen, maar laat je ook nadenken over het waarom. Over de kanalen. Over de tijd. Met andere woorden: contentstrategie helpt je te bepalen welke boodschap je over wilt brengen en vooral ook hoe je die perfect in lijn krijgt met de behoeften van je doelgroep. Dat is namelijk wat je wil.

Een voorwaarde voor succes

Ja, goede content houdt je vaak top of mind. Maar je bent niet meteen vindbaar als je een keer een blogje schrijft of op vrijdagmiddag nog snel iets post op LinkedIn. Daar is een marketingstrategie voor nodig. Een goed doordacht plan waarbij je consistent waardevolle content plaatst. Zo bereik je namelijk de juiste mensen, bouw je autoriteit op en verbeter je de klantbeleving. Dát trekt klanten, leveranciers en andere waardevolle relaties aan … en behoudt ze.

Zo helpen we je

Jij hebt kennis van je product, de markt en je doelgroep. Wij weten alles van zoekgedrag, contentvormen en (online) kanalen die goed werken in de industriële branche. Samen kunnen we een strategisch plan, aangevuld met een contentkalender, opzetten voor het structureel creëren en delen van content waar je doelgroep écht iets aan heeft en waar je zelf uiteindelijk ook vruchten van plukt.

Effectief, efficiënt en zonder dat je er een halve marketingafdeling voor hoeft op te zetten.

Ook een contentstrategie ontwikkelen?

Neem contact op of check eerst hoe je ervoor staat met onze gratis marketingtest.

Tips