Van product naar oplossing

Jouw communicatie is vooral gefocust op specificaties, prestaties of technische voordelen. Op wat je doet, maakt of kan. Ga maar na. Maar klanten zijn daar vaak helemaal niet naar op zoek. Die zoeken oplossingen voor hun probleem. Niet zozeer producten. Een persona helpt je om in de huid van klanten te kruipen en je marketing en communicatie-inspanningen vervolgens op de behoeften van je doelgroep af te stemmen.

Wat is een persona precies?

Een persona is een gedetailleerd profiel van jouw doelgroep of klant(en). Het beschrijft hun problemen, uitdagingen en doelen. Maar ook hoe ze tot beslissingen komen en welke informatie ze daarvoor nodig hebben. Met zo’n persona weet je dus beter welke vragen (specifieke) doelgroepen hebben en welke informatie ze verder helpt. En dat stelt jou weer in staat om meer waarde toe te voegen en meer vertrouwen op te bouwen vanuit je merkpositionering.

Zo helpen we je

Wij helpen je één of meerdere persona’s te ontwikkelen. Op basis van de klantinzichten die je al hebt, werk je in één van de strategiesessies samen met onze marketingstrateeg een fictief persoon uit. Compleet met naam, functie, voorkeuren en mediagebruik waarmee je die persoon ook daadwerkelijk kan bereiken. Zo kun je straks gerichter communiceren, betere producten ontwikkelen en je marketingbudget efficiënter gebruiken. 

Win-win-win.

Ook samen een persona ontwikkelen?

Neem contact op of check eerst hoe je ervoor staat met onze gratis marketingtest.

Handige tips