Van aanbod naar behoefte

De klantreis (= customer journey) is het proces dat klanten doorlopen van oriëntatie tot aankoop en loyaliteit. Om zichtbaar te zijn tijdens dat hele proces, moet je je dus niet alleen richten op de verkoopfase. Niet denken vanuit je aanbod, maar communiceren vanuit de behoefte van je klant. In iedere fase van de klantreis. Zo kom je namelijk gerichter en beter in beeld, bouw je meer vertrouwen op én werk je aan langdurige relaties.

Voor betere marketing, sales en service

Het begrijpen van de klantreis is belangrijk, omdat je daarmee weet welke informatie klanten nodig hebben én wanneer ze die nodig hebben. Het helpt je om je doelgroep te voorzien van relevante content tijdens iedere fase van het besluitvormingsproces … en daarna. Het helpt je om de juiste boodschap te versturen, via het juiste kanaal en op het juiste moment. Dat maakt niet alleen je marketing, maar ook je sales en service straks een stuk effectiever en efficiënter.

Zo helpen we je

Wij helpen je de klantreis in kaart te brengen. Tijdens één van de strategiesessies gaan we samen aan de slag met een klantreis, identificeer je alle relevante touchpoints (momenten van interactie) in de klantreis en ontdek je waar (en hoe) je de klantervaring van kan verbeteren.

Zo weet iedereen binnen je bedrijf wat de volgende stap is. Altijd.

Ook inzicht krijgen in de klantreis?

Neem contact op of check eerst hoe je ervoor staat met onze gratis marketingtest.

Handige tips