Van variatie naar consistentie

Medewerkers in industriële bedrijven hebben meestal weinig tijd om content te maken. En dan doen marketing, sales en klantenservice het vaak ook nog eens allemaal verschillend. Gevolg: je communicatie is niet consistent en je brengt geen helder verhaal over. Funest voor de merkbeleving. Gelukkig kun je met een eigen schrijfwijzer iedereen helpen om snel consistente content te maken.

Schrijf met richting en resultaat

Een schrijfwijzer is een document met richtlijnen voor tone of voice, woordkeuze, stijl en andere schrijfregels. Maar het bevat ook je boodschap. Je merkverhaal. Een eigen schrijfwijzer zorgt ervoor dat iedereen (intern en extern) op dezelfde manier communiceert. Passend bij wie jullie zijn en bij de marketingstrategie. Zo bouw je aan een sterk merk met een duidelijke belofte, een stevigere marktpositie en uiteindelijk betere klantrelaties.

Zo helpen we je

Wij helpen je een eigen schrijfwijzer te ontwikkelen met een heldere boodschap en concrete taalinstructies. Op basis van klantinzichten creëren we een handleiding die past bij je bedrijf, maar vooral ook eentje die aansluit op je doelgroep. Op wie zij zijn en hoe ze het liefst aangesproken willen worden. Op hun wensen. Op hun taalniveau.

Want zo zorg je voor consistente communicatie die klanten herkennen én waarderen.

Ook een eigen schrijfwijzer maken?

Neem contact op of check eerst hoe je ervoor staat met onze gratis marketingtest.

Handige tips